Om Personkontakt.se
Webbplatsen Personkontakt.se ägs och driftas av Marknadsinformation i Sverige AB.
Då Konsumenturval är en statistikdatabas, där uppgifterna är avpersonifierade och alltså inte knutna till en viss person, är Marknadsinformation i Sverige AB personuppgiftsbiträde, och därmed inte personuppgiftsansvarig för exempelvis personregister av något slag. Detta innebär att vi inte äger några personregister och kan därmed inte heller ta emot önskemål om registerutdrag, adressändringar eller andra frågor som rör en specifik person. Läs mer om ”Ändringar och spärr av personuppgifter” nedan.
Utgivningsbevis och ansvarig utgivare
Utgivningsbevis för publicering av Konsumenturval på Marknadsinformation.se har utfärdats av Myndigheten för press, radio och TV. Ansvarig utgivare samt dataskyddsombud hos Marknadsinformation i Sverige AB är Niklas Linder.
GDPR-anpassning i urvalssystemet
Urvalssystemet loggar samtliga importer och exporter i enlighet med Dataskyddsförordningens direktiv. Vid import av kundfil inför till exempel registervård finns anpassade filareor med krav på dubbel autentisering (MFA) för access.
Läs våra köpvillkor för adresser till privatpersoner här.
Ändring och spärr av personuppgifter
Då Konsumenturval inte innehåller några personuppgifter är Marknadsinformation i Sverige AB inte heller källa för informationen. SPAR-registret är i regel huvudkälla för urval. Telefonnummer till privatpersoner levererar vi i samarbete med Idédata Marketing AB. Ändring och spärr av uppgifter ställs till aktuell källa. För spärr av reklam i brevlådan, samt spärr av telefonnummer rekommenderas anslutning till NIX-registret.
Urvalssystemet Konsumenturval tillåter endast urval av målgrupper där minsta leverans är 20 poster för ordinarie urval och 50 poster för karturval.