Utgivningsbevis

Om innehållet i Personkontakt.se, utgivningsbevis, ansvarig utgivare
och GDPR

Om Personkontakt.se

Webbplatsen Personkontakt.se ägs och driftas av Marknadsinformation i Sverige AB.

Konsumenturval är en statistikdatabas, där uppgifterna är avpersonifierade och alltså inte knutna till en viss person, är Marknadsinformation i Sverige AB person­uppgifts­biträde, och därmed inte person­uppgifts­ansvarig för exempelvis person­register av något slag. Detta innebär att vi inte äger några person­register och kan därmed inte heller ta emot önskemål om register­utdrag, adress­ändringar eller andra frågor som rör en specifik person. Läs mer om ”Ändringar och spärr av personuppgifter” nedan.

Utgivningsbevis och ansvarig utgivare

Utgivningsbevis för publicering av Konsumenturval på Marknadsinformation.se har utfärdats av Myndigheten för press, radio och TV. Ansvarig utgivare samt dataskyddsombud hos Marknadsinformation i Sverige AB är Niklas Linder.

GDPR-anpassning i urvalssystemet

Urvalssystemet loggar samtliga importer och exporter i enlighet med Dataskydds­förordningens direktiv. Vid import av kundfil inför till exempel registervård finns anpassade filareor med krav på dubbel autentisering (MFA) för access.

Läs våra köpvillkor för adresser till privatpersoner här.

Ändring och spärr av personuppgifter

Konsumenturval inte innehåller några personuppgifter är Marknadsinformation i Sverige AB inte heller källa för informationen. SPAR-registret är i regel huvudkälla för urval. Telefonnummer till privatpersoner levererar vi i samarbete med Idédata Marketing AB. Ändring och spärr av uppgifter ställs till aktuell källa. För spärr av reklam i brevlådan, samt spärr av telefonnummer rekommenderas anslutning till NIX-registret.

Urvalssystemet Konsumenturval tillåter endast urval av målgrupper där minsta leverans är 20 poster för ordinarie urval och 50 poster för karturval.

Kontakta oss gärna om du har frågor om utgivingsbevis och lagar.